close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

להיפטר מהמכרסמים עם מלכודות לעכברים ירוקות

מערכת שורשט אייר, תשפב10/05/2022

העכבר המצוי הוא זן העכברים הנפוץ ביותר בישראל, כלומר שאם אתם מזמינים הדברה לעכברים סביר שמדובר בעכברים מסוג זה

תגיות:
צילום: pexels

נעים מאוד, העכבר המצוי. מדובר בזן העכברים הנפוץ ביותר בישראל, כלומר שאם אתם מזמינים הדברה לעכברים סביר שמדובר בעכברים מסוג זה. העכבר מצוי מוצא מסתור במחסנים, במזווה, ברהיטים ומאחורי קירות, והאויבים המושבעים שלהם הם ציפורים וחתולים שזוממים לטרוף אותם. מלכודות לעכברים הן הדרך הפשוטה ביותר להיפטר מהם, כשבשונה מבעבר כיום מדובר במלכודות ירוקות והומניות שאינן פוגעות בבעל החיים, אלא רק מאפשרות לנו להעביר אותו לנקודה אחרת רחוקה מהבית, ושם לשחרר אותו לחופשי.

מלכודות לעכברים – מתי צריך להציב אותן?
העכברים, חמודים ככל שיהיו,

צילום: pexels
עלולים להסב לא מעט נזק, שכן הם מסוגלים לכרסם כמעט כל חומר קשיח שהוא. מה הפלא שנוצר נזק שממש נראה לעין, לרכוש ולמבנה כשעכברים תוקפים אותו? עם זאת, הם גם מביאים מחלות ומזהמים שונים שכדאי לנו להתרחק מהם. כך, מלכודות לעכברים יהיו נדרשות במקרים בהם נזהה עכבר בבית. ישנם כמה סימנים עיקריים שכדאי לשים לב אליהם:

  • גללים – גללי עכברים הינם מוארכים וקטנים, קצת כמו גרגרי אורז. ניתן לזהות את היציאות לאורך נתיבי ההליכה של העכברים ולעקוב אחריהם, כך שבסופו של דבר סביר שתגיעו למקום המסתור שלהם. אם מדובר בגללים אפורים ומתפוררים, הרי שהם ישנים. אם הם טריים וכהים, סימן שזה לחלוטין מהזמן האחרון. אם הגללים גדולים יותר, מזל טוב – מדובר בחולדה.
  • זמן הפעילות – בדרך כלל עכברים פועלים רק בשעות הלילה, אלא אם כן ישנה פעילות מרובה בבית ואז ייתכן שתבחינו בהם גם במהלך היום. נסו לתפוס זאת בזמן והזמינו מדביר בהקדם.
  • חפשו עקבות – עכברים הולכים בכל מקום שרק מתאפשר להם; על הרצפה, על פנלים, על מקומות גבוהים. האירו עם פנס וחפשו עקבות, כתמי שתן וגללים. אופציה אחרת היא לפזר קמח או טלק ולבדוק האם נוצרו עקבות לאחר כמה שעות.
  • סימנים של כרסום – עכברים מכרסמים הכל; אוכל, חוטי חשמל, כבלים וכל מה שהשיניים שלהם מסוגלות לחדור בערך. אם מצאתם סימני נשיכות על אלמנטים שונים בבית, ייתכן שיש כאן עכבר.
  • חיות המחמד שלכם מנסות להגיד לכם משהו – אם לאחרונה החתול או הכלב לא רגועים, לקחתם אותם לווטרינר ששלל בעיה רפואית וכו', ייתכן שהם פשוט מנסים לספר לכם על גורם זר שנמצא בבית. אולי הם מנסים אף להוביל אתכם למקום הימצאות העכברים. הקשיבו להם והציבו מלכודות עכברים ירוקות בנקודות שהם מסמנים לכם עליהן.

גם לבעלי חיים אחרים
מלכודות עכברים נועדו כדי להוציא את העכברים מהבית ולהחזירם לטבע. אבל מה לגבי חיות כמו חתולים? ובכן, מלכודת חתולים הומנית נוצרה מאותה סיבה בדיוק. כשיש יותר מידי חתולים בסביבה, הם עלולים לפגוע זה בזה ואף להיפגע על ידי עוברי אורח ומכוניות. הדרך להגן עליהם היא להעביר אותם לשטח פתוח, הרחק מהבלגן בעיר.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה